"Naučil jsem se nenechat se zatlačit do kouta. Ze strany zákazníka, vedení, doma… (smích). Stejně jako ve sportu – z kouta přece gól nedám…"
Karel je ten nejlepší kolega, jakého si můžete přát. Spolehlivý, zodpovědný, a hlavně drží slovo. Proto si také v rámci LIKO-Stories jako první v historii zabruslil na našem jezírku. :) A co si o sobě myslí on?
„Původně jsem nastoupil jako exportní technik a téměř 4 roky se věnoval zakázkám v zahraničí. Nejzajímavější místo, kam jsem... se v rámci projektu podíval, bylo hned po prvním roce, a to do USA – zakázka MEOPTA, což byl jeden z nejsložitějších projektů, které jsem kdy řešil. Museli jsme vybruslit z každé situace, která nastala anebo teprve mohla přijít. I na takové jsme museli být připraveni.
Obzvlášť pyšný jsem ale na zakázku KONTORHAUS v Hamburku, což byla první ostrá zakázka, kterou jsem po nástupu do LIKO-Su realizoval. A probíhala stylem: „Tady máš zaměření a objednej to. Vždyť už jsi tu 3 měsíce a víš jak na to…“ (smích) Šlo o celé patro budovy příček MICRA s atypickými úhly a dalšími komplikovanými prvky. A jediné, co mi nevyšlo, bylo jedno jediné sklo, a to kvůli finální změně v použitých profilech.
A to mě teda dostalo, protože nesnáším prohry. Malé nebo velké, na tom nezáleží. Ať dělám cokoliv, nebaví mě dělat věci napůl. Když už mám prohrát, tak jedině s tím, že jsem do toho dal všechno. I prohra v hokeji je někdy lepší než výhra 10:0, když vím, že jsem to soupeři nedal zadarmo. Mám prostě radost z boje. Dal ses na vojnu, tak bojuj, a je jedno, jestli je to v práci, na hokeji nebo jinde. Člověk si často jen stěžuje a nesnaží se nic změnit, to je k ničemu. Místo stěžování je lepší zabojovat a situaci řešit.
Ve volném čase se snažím odreagovat. Hokej v zimě a motorka v létě mi pomáhají se od všeho odpoutat a odpočinout si. Na ledě není čas přemýšlet, jestli projekt dopadne dobře, nebo ne.
V LIKO-Su jsem se naučil hlavně to, že člověk si ve všem dokáže najít svůj systém. Přizpůsobit vše tak, aby to fungovalo. Nyní pracuji na našem vývoji a těším se na budoucnost a na to, že jsem dostal možnost změnit procesy, které u nás zamrzly. Naše divize se během posledních let rozrostla na dvojnásobek a zaběhlé procesy je potřeba inovovat, optimalizovat je. Vždycky může být něco lepší. A to je můj nový náboj…“